Saturday, March 16, 2013

kelas solekan dan dandanan pengantin syarifah: hari pertama.

Assalamualaikum.


9.3.13 dan 10.3.13 saya buat personal bridal make-up class untuk syarifah(syah).
tapi ni yang hari pertama.hari kedua next entry lah uolss.


syah mai jauh ni..dari KL.nasib baik dia pandai cari hotel yang dekat dengan lokasi saya
dan banyak tempat makan(dia bermalam kat tune hotel).


saya kagum gak lah dengan dia yang sanggup mai jauh dari kl untuk cari ilmu.
walaupun kesian orang mai jauh2 tapi saya memang suka dengan orang yang sanggup macam ni.


kelas hari pertama mula lewat dari jadual asal sebab syah baru bertolak dari kl  pagi tu..
so terlewat sikit,paham2 lah jalan camna kan.jauh pulak tu.


so sampai2 je mula belajar teori secara ringkas.
pastu saya demo teknik mekap yang pertama.teknik mekap pengantin,bukan biasa tau.
pastu rehat,sambung balik syah mekap model pulak(sesi praktikal).
dah habis tu saya demo satu lagi teknik,dan syah buat pulak teknik tu(praktikal).
hari pertama belajar 2 teknik.


HASIL MEKAP SAYA(DEMO KAT MODEL):


demo oleh saya.model kesayangan dulu,kini dan selamanya..kahkah.
sorry lah sebab kurang cahaya,guna flash jadi over bebenau.
kening tak cukur.saya ajar teknik hide dan lukis semula tapi kening model ni dah nipis,
saya hide sikit saja.ni mekap teknik pertama.




bulu mata sebelah menghala ke bawah sikit,sebelah ke atas sikit tu sebab
tangan jurusolek tak bedung..amboi kutuk diri sendiri T_T



kak nurul wewwiittt...



eyeshadow campur2 warna pastu tetiba jadi kaler hijau.
semangat kedah jelapang padi ke apa entah -.-'




mekap mata teknik yang pertama.



HASIL MEKAP SYAH(SESI PRAKTIKAL):


hasil mekap syah.kaler semua saya suruh dia pilih ikut citarasa sendiri.
bulu mata yang dia bawak sendiri.kening pulak syah cakap dia suka yang tebal sikit..
saya bagi kebebasan je.



hasil mekap dari syah.



lagi dan lagi..


HASIL MEKAP YANG KE-2 DARI  SAYA
(DEMO SEBELAH MUKA) DAN
 HASIL MEKAP SYAH(PRAKTIKAL SEBELAH MUKA):



syah ada temujanji dengan kawan dia,so nak cepatkan masa saya demo sebelah muka
dan syah mekap(praktikal) kat sebelah lagi muka.tapi lipstick syah yang pilih dan bubuh.
boleh tengok kat gambar sebelah mana yang saya dan syah mekap.
ni teknik mekap mata yang ke-2.



kaler lain2 sebab saya suruh syah pilih sendiri kaler yang dia nak letak.



bulu mata pun lain2.



SEPANJANG SESI BELAJAR HARI PERTAMA:


sebelah muka saya yang mekap.untuk demo.




syah tengah praktikal teknik yang pertama.



syah tengah praktikal teknik yang ke-2.



baiknya model ni..haha.



kak nurul yang behave tadah muka bagi kami main mekap.



sesi praktikal.mekap kena banyak praktikal.



saya mekap duduk,syah mekap berdiri..haha.
mana2 pun boleh.asalkan kita selesa nak mekapkan muka customer.


habis praktikal dan bergambar untuk teknik ke-2,
habislah sesi belajar untuk hari pertama.bersambung keesokannya pulak.
belajar mekap pengantin ni kena 2 hari sebab saya ajar beberapa teknik termasuk rambut,bukan satu saja.


kalau nak tau,syah tinggal kat kl tapi asal kelantan.
kak nurul dulu tinggal kl,tapi dari perak.saya pure 100% kedah..
bila cakap keluar dialek macam2 sampai kadang2
tanya sesama sendiri "cakap apa tu?" HAHAHA..tapi belajar secara santai. takdenye nak serius segan2.


tunggu entry untuk hari ke-2 pulak ya.


P/S: KELAS MEKAP BASIC DAN BRIDAL MASIH DIBUKA.
SMS ATAU MESEJ INBOX SAYA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN.


hasil mekap dan gambar lain sila ke:
http://www.facebook.com/fabulousiti


untuk booking mekap dan kelas mekap ada 3 cara:
sms sahaja: 012-4141421
msj di inbox: http://www.facebook.com/fabulousiti
email: fabulousiti.bnc@gmail.com


tq.

3 comments:

Izzah Azizah said...

wahhh !! memang lain sangat muka model tue... Cayalah kak dengan syra tue :))

zana fahmi said...

akk takde seni make up la Siti..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. fuyooo cantiknya!