Tuesday, March 19, 2013

kelas solekan dan dandanan syah: hari ke-2.

Assalamualaikum.


10.3.13 hari ke-2 kelas solekan dan dandanan pengantin syarifah(syah).
syah ada beberapa masalah,so kelas mula lewat sikit.


mula2 saya demo mekap teknik yang ke-3.
lepas tu syah pulak kena mekap untuk sesi praktikal.


HASIL MEKAP SAYA(DEMO):

sebelum dan selepas mekap.
ni teknik mekap mata yang ke-3 sepanjang 2 hari kelas ni.
saja nak saya nak demo hover sikit kat model nih..haha..nasib baik kak nurul baik2 je..tak banyak songeh.
sebenarnya teknik ni macam lain.lebih 'strong'.tapi saya sedar syah jenis yang suka mekap natural tak 'kuat' sangat,so saya ubahsuai teknik ni dan banyak blend warna sampai jadi soft.
kening tak cukur.saya ajar cara buat tak cukur.tapi kening model dah nipis,saya tak hide pun.
lukis saja.


peewiit!


main2 dengan kaler..so kalerpulll...haha.




















HASIL MEKAP SYAH(PRAKTIKAL):

saya minta syah pilih sendiri warna mekap yang dia nak letak kat model.











SEPANJANG SESI BELAJAR HARI YANG KE-2:

letak maskara uolsss.


model tengah tido niiiii....


hebat model nih,macam tau2 je kite tengah ngata dia,dan2 buka mata dan usha pelik...kahkah.


syah tengah praktikal mekap model.


syah tengah kusyuk mekap,model pun tengah kusyuk tido...HAHAHA..


SESI BELAJAR BUAT RAMBUT:

lepas saya demo cara buat rambut kat the patungs..syah pulak kena buat(praktikal).


belah kiri tu(yang mulut merah ang2) saya demo,belah kanan syah buat.
ni teknik sanggul yang pertama.
p/s: teknik buat sanggul pun mungkin saya akan ajar sanggul yang berbeza untuk setiap orang
yang belajar mekap bridal.bergantung pada keadaan dan masa.


ni pulak teknik sanggul yang ke-2.
belah kanan(dekat botol air kuning) saya demo,belah kiri syah buat(praktikal).


semua habis petang dan tamat la sesi belajar syah.dapat module teknik2 mekap/rambut dan dapat sijil.
harap dapat praktis selalu supaya skill lebih mantap.
boleh buat side income walaupun syah sebenarnya kerja bagus dah...project engineer uolss!


tq kat syah sebab mai jauh2.
salah silap harap dimaafkan.


sapa2 nak belajar mekap samada yang basic atau bridal,boleh sms saya
atau msj di inbox fanpage saya ok.


gambar hasil mekap,kelas dan lain2 sila ke:


booking mekap dan kelas mekap:
sms sahaja: 012-4141421
atau
atau
email: fabulousiti.bnc@gmail.com


tq.

2 comments:

Amanda Suria said...

seronoknya belajar mekap kan....

Dkna Abza said...

suka mekap aats mata tu haa..cantik!