Wednesday, April 17, 2013

kelas mekap pengantin kak mimie.hari kedua.

Assalamualaikum.


student: kak mimie.
mua/pengajar: fabulousiti beauty & closet
model: najatul amira


hari kedua mula awal sikit atas request kak mimie.
mula2 tu ja terus kak mimie praktikal mekap kedua yang saya dah demo pada hari pertama.
lepas tu saya demo mekap ketiga dan rehat sejam.
masuk semula,kak mimie praktikal mekap ketiga tu pulak.
last sekali belajar buat sanggul rambut dan of course lah dapat sijil tamat kursus mekap pengantin ni.


HASIL MEKAP KAK MIMIE UNTUK SESI PRAKTIKAL MEKAP  KEDUA.

sebelum dan selepas mekap.
kening tak cukur.kak mimie buat teknik hide yang saya demo.



saya bagi kebebasan untuk kak mimie pilih warna mekap.






DEMO MEKAP KETIGA DARI SAYA.

terus terang cakap,ini antara teknik solekan mata yang susah nak buat.
tengok,saya demo pun tak seimbang sangat.
kena selalu praktis.
kening tak cukur.saya demo teknik hide dan lukis semula.






sebelum dan selepas mekap.
kening tak cukur.












ni ambil gambar kat luar.






HASIL MEKAP KAK MIMIE UNTUK SESI PRAKTIKAL MEKAP KETIGA.

sebelum dan selepas mekap.












DEMO SANGGUL RAMBUT PERTAMA DARI SAYA.

demo dari saya.


HASIL SANGGUL RAMBUT KAK MIMIE UNTUK SESI PRAKTIKAL SANGGUL RAMBUT PERTAMA.

sanggul rambut dari kak mimie.


HASIL DEMO DAN PRAKTIKAL SANGGUL KEDUA.

kiri saya demo,kanan kak mimie buat untuk sesi praktikal.


SEPANJANG KELAS BERLANGSUNG.
kak mimie tengah mekap model untuk sesi praktikal.



kak mimie tengah fokus nih..hihi.



sesi praktikal.



praktikal buat rambut.



barang2.kadang2 ada yang tanya saya guna mekap jenama apa untuk mekap.
saya guna campur2.ada mahal dan berjenama(luar negara) dan ada yang biasa2.
yang penting barang saya guna memang saya yakin berkualiti dan tahan lama.
buat apa guna mekap mahal2 kalau hasilnya kurang bagus atau setara dengan jenama biasa?
biasa pun ada yang bagus tau..saya selalu try & eror dengan produk,sebab tu saya tau.


ok,tamat lah personal bridal makeup class.
terima kasih kak mimie.minta maaf kalau ada salah dan silap.
praktis selalu tau :)


like fanpage mekap dan tudung saya di:
http://www.facebook.com/fabulousiti


untuk booking ada 3 cara:
sms sahaja: 012-4141421
mesej di inbox: http://www.facebook.com/fabulousiti
email: fabulousiti.bnc@gmail.com


tq.




2 comments:

nuraliasaqinaMY said...

Yg warna pink tu mcm barbie :D

Nikita Kimistri said...

assalamu'alaikum siti,

org kata make up yg superb mmg mampu mngubah wajah seseorg.. your job is amazing dear. suka tgk hasil kerja your students. keep up the good work ;)